You are currently viewing حضور شرکت میراب و برگزاری نمایشگاه در اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری

حضور شرکت میراب و برگزاری نمایشگاه در اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:اخبار

سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) به عنوان تنها نهاد بین المللی متولی مسائل آبی منطقه با حوزه فعالیت در غرب و جنوب آسیا، آسیای میانه و شمال آفریقا پنجشنبه چهارم اسفندماه در تهران برگزار گردید.
نشست شورای حکام این مرکز به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری و راهبری در سطح وزرا و به ریاست آقای مهندس علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ایران برگزار شد و وزرا، معاونان و نمایندگان بخش آب کشورهای تاجیکستان، عراق، بنگلادش، عمان، قطر، ارمنستان، سوریه، هند، پاکستان، سریلانکا، افغانستان، لبنان و ترکیه و همچنین 8 سازمان و نهاد بین المللی در این نشست حضور بعمل آوردند.
این اجلاس با سخنرانی آقای مهندس علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس سیزدهمین شورای حکام آب آغاز به کار کرده و با سخنرانی اعضای شورای حکام و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به صورت حضوری و مجازی به کار خود ادامه داد.
ارتقای مدیریت یکپارچه منابع آب در سطح منطقه، انتقال تجربیات و دانش فنی، توسعه یک سازوکار مشارکتی منطقه ای به منظور سازگاری سامانه های آب شهری در برابر تغییر اقلیم، طراحی و راه اندازی سامانه منطقه ای پایش، پیش بینی و مدیریت ریسک خشکسالی (محدوده غرب آسیا و آسیای مرکزی)، فناوری های نوین تصفیه و بازچرخانی آب و فاضلاب با محوریت آب غیرمتعارف، مهارت افزایی متخصصان و تکنسین های سامانه های آب شهری و بهبود کیفیت آب در منطقه از ظرفیت سازی تا توسعه ظرفیت و همچنین آماده سازی یک جلد کتاب در زمینه حکمرانی آب در کشورهای عضو شورای حکام مرکز، مهمترین محورهای بحث و تبادل نظر حاضران در اجلاس سیزدهم مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) بود.
به گفته ناظران این نشست تقویت همکاری های اعضا در حوزه هایی چون دیپلماسی آبی، تبادل تجربیات برای مقابله با پیامدهای تغییر اقلیم و تبادل دانش و فناوریهای نوین در زمینه های مربوطه را در پی داشته است.
نمایشگاه محصولات شیرآلات صنعتی شرکت میراب نیز در این همایش در حال فعالیت بود که به معرفی آخرین دستاوردها و امکانات تولیدی کشور میزبان در زمینه آب می پرداخت. آقای مهندس مرتضی توجه، موسس و رییس هیئت مدیره شرکت میراب نیز از شرکت کنندگان این اجلاس بودند.